Sağlık Bakanlığı’ndan Yeni Kıyafet Düzenlemesi: 2026’da Zorunlu Olacak

Sağlık Bakanlığı, sağlık çalışanlarının kıyafetlerinde standardizasyona gidiyor. Yeni düzenlemeye göre hemşireler lacivert, ebeler mürdüm, klinik eczacılar beyaz kıyafet giyecek. Uygulama 1 Ocak 2026’da ücretsiz dağıtılacak, 1 Haziran 2026’dan itibaren zorunlu hale gelecek.

saglik bakanligindan yeni kiyafet duzenlemesi da zorunlu olacak

Sağlık Bakanlığı’ndan Yeni Kıyafet Düzenlemesi: 2026’da Zorunlu Olacak

Sağlık Bakanlığı, sağlık hizmetlerinde kurumsal bütünlüğü ve kalite standardını güçlendirmek amacıyla “Kurumsal Kimlik Kılavuzu”nu güncelledi. Yeni kılavuz kapsamında, logo ve renk standartlarının yanı sıra sağlık çalışanlarının kıyafetlerinde de tek tip uygulama başlatılıyor.

Sağlık Çalışanlarına Renkli Kıyafet Standardı

Yeni düzenlemeye göre;

Ameliyathanede görev yapan tüm personel yeşil kıyafet kullanacak. Hasta karşılama personeli ise takım elbise giyecek; kadın personel Bakanlık logolu fular, erkek personel logolu kravat takacak.

Kıyafetler Ücretsiz Dağıtılacak, 2026’da Zorunlu Olacak

Sağlık Bakan Yardımcısı Yasin Erkoç, yeni uygulamanın “Sağlıklı Türkiye Yüzyılı” vizyonu doğrultusunda hayata geçirildiğini belirterek şu ifadeleri kullandı:

“Kıyafetlerin hiçbiri ücretli olmayacak. 1 Ocak 2026’dan itibaren tüm çalışanlarımıza kıyafetlerini ücretsiz olarak sağlayacağız. 1 Haziran 2026’dan itibaren ise bu kıyafetlerin kullanımı zorunlu hale gelecek.”

Yeni kıyafet standardı, kamu hastaneleri, aile sağlığı merkezleri ve Sağlık Bakanlığına bağlı tüm kurumlarda uygulanacak.

Exit mobile version